måndag 30 januari 2012

Måndagar...

...är enligt mej aldrig en rolig dag. Jag tror att det beror på att klockan återigen ringer på morgonen och man undrar vart helgen tog vägen. Hur det är möjligt att den redan är slut och att en ny vecka ligger framför ens fötter. Att det är fem dagar kvar till helg och att du hellre vill vända dig om i sängen och somna om istället för att stiga upp. Har svårt att komma ihåg en måndag som varit bra, men det finns nog några stycken skulle jag tro. I mitt 23-åriga live borde jag ju upplevt några måndagar utöver det vanliga. Men just idag, en såhär vanlig jobigt måndag, har jag svårt att komma på någon. Sen är det väl också så att vi kommer ihåg vad vi gjort för något, men inte nödvändigtvis vilken dag det utspelade sig på.

Dagens måndag har i alla fall bestått av plugg (dock alldeles för lite), mys med Sara på Gamla stan med omgivning (fråga mej inte vart för det vet jag inte riktigt :p) och nu tvätt. Att första maskinen inte riktigt var på min sida och krånglade känns typiskt på en måndag. Att jag inte pluggat så mycket som jag borde likaså. Får väl försöka känna mej nöjd efter ca 30 sidor lästa och två sidor skrivna, även om jag inte är det. Jag är väldigt glad att Sara valde måndagen framför tisdagen att umgås på, för då fick jag ändå något roligt en måndag som denna. För att hitta något mer positivt så lyste solen från en blå himmel och även om det var kallt så var det skönt.

Denna måndag betyder också ett steg närmare torsdag och eventuell praktik,
//Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar